11.12.08

Title - Not Available

Bila Sang Pujangga bermadah kata :



Hari ini hari Khamis. Ye, semalam hari Rabu. Esok Jumaat dan lusa pula Sabtu. Kejadahnya aku nak mengajar orang tentang hari-hari dalam seminggu lak neh.

Sebenarnya aku nak bagitau. Inilah kali pertama aku posting entri secara live tanpa menggunakan aplikasi auto-post semenjak bulan puasa yang lepas. Fenomena ini terjadi kerana aku mengakses internet dari 'sisi' yang terdekat. Mengambil kira faktor masa yang mencemburui aku (sikit-sikit nak ajak karoke, sikit-sikit nak ajak tengok bola) serta faktor 'pitis' yang terbatas, aku mendapati adalah lebih mudah untuk aku mencoretkan dulu pengisian blog menggunakan 'pisi' di rumah, kendian baru di-transform ke sini.

Dan tanpa disangka-sangka, aku mengalami sindrom 'Writer's Block' juga akhirnya setelah berjaya menge-post tanpa gagal untuk memenuhi kuota 2 entri seminggu aku semenjak beberapa bulan yang lalu. Tahniah aku ucapkan pada diri sendiri atas usaha yang telah aku beri dan takziah pada anda si pembaca kerana dipaksa membaca entri tanpa motif ini.

Haha, padahal aku ada lebih kurang lagi lima tajuk yang patut aku bebelkan, telahpun tersiap kerangkanya dalam 'pisi' aku. Tapi ye laa. Takat tulis tajuk sesapa pun boleh kan? Nak elaborate tu yang memerlukan mood yang jitu serta ke'stim'an maksimum.

Bila tetiba rasa otak berkarat nak buat ayat, aku teringat entri pertama aku kat sini (sila cek laa sendiri kat archives ye). Terkenang kembali saat-saat aku mula nak menjinakkan diri bercerita yang ntahapehape kat blog usang dan hina aku neh. Sudah tentu aku terpaksa berterima kasih kepada Cik Tyrark, Encik Pish'Ark dan Cik Azark, antara bloggers lanun yang terawal sekali, yang telah mempamerkan dan memperkenalkan aku dengan dunia blogging.

Bila muncul di dada-dada akhbar akan fenomena blog (especially after kes Raja Petra) aku tergelak kecil sebab tak sangka efeknya sebegitu kuat sekali.

Apa pun aku tahu penyakitku ini hanya sementara. Mungkin aku terlalu memfokuskan pada dateline 31 Disember kot sehingga membuatkan aku tak keruan nak menghasilkan entri baru. Ekk? Kenapa ada dateline plak? Hehe... tunggu laa... Aku nak berwajah baru sempena tahun baru nanti.

Untuk seketika, aku akan usahakan jugak menilai semula tajuk-tajuk sesuai yang telah sedia ada agar boleh aku ketengahkan sebelum tamat tahun 2008 ini. Kang tak hapdet lak, rasa makin sepi je blog aku neh. Kuang3x...

Papehal, adios amigos!



~Berat mata, berat kepala, berat tangan, berat hati, berat jiwa~

4 KoMen:

Mak Su said...

payah gaks nak men'tangan'i hal hal ni, blogger kena writers block? hohoho

Akeji Hiroshi (formerly known as Mr. Ajai) said...

maksu : agak-agak kalo makan banyak alkali leh setel tak masalah neh maksu? hehehe...

LadyTiz said...

hoh! wajah baru?
ko ada six pack dah ke? :O

Akeji Hiroshi (formerly known as Mr. Ajai) said...

tyrark : takat six pek tu takyah nak tggu taun depan... skang gak aku leh tunjuk sama kamu...

err, u mean air coca-cola kan?

Post a Comment

Any Comment? Anybody?