5.2.09

Hari Ini Hari Apa?




Siapakah beliau? Beliau adalah Cristiano Ronaldo. Seorang pemain bolasepak bagi pasukan Portugal serta untuk sebuah kelab yang tidak ternama. Hari ini beliau berumur 24 tahun.

Pada usia 24 tahun, beliau sudah bergelar antara pemain yang terbaik di muka bumi. Dengan gajinya toksah nak kira laa, belum campur yuran tajaan iklannya lagi.

Membuatkan aku teringat peristiwa 6 tahun lalu. Ketika aku dan bapak aku sama-sama menonton bola.

“Abah, tengok Ronaldo tu. Umur dia baru sebaya Atan tapi dah boleh ganti Beckham.”

“Dia main bola dapat juta-juta. Ko main game dapat apa?”


Pedas sekali ayat bapakku itu. Tapi tak kisahlah. Dah memang kenyataan dan hakikat.

Pada harijadi ibu Ronaldo setahun atau dua tahun lepas (aku tak berapa nak ingat) beliau telah membelikan ibunya sebuah kereta Mercedes baru. Untuk harijadi beliau hari ini pula, taktau laa mak dia nak kasi apa, kan. Mungkin jersi design terbaru pasukan Real Madrid kot? (Heheh!)

Setakat ni hadiah yang paling mahal aku dapat dari mak aku pun adalah pembiayaan untuk aku mengambil lesen motor sewaktu aku berumur 16 tahun dahulu. Sekarang ni tatau laa kalau boleh dapat hadiah mahal-mahal lagi ke tidak.

Tapi kalau boleh dapat, agak-agak korang apa yang aku nak mintak?







1.Perodua Kelisa 1.0 model 2006 ke atas (dah siap pasang sport rim dan audio system) – RM25000+++







2.Laptop Compaq Presario B-1900 12.1 Inch Display (fokus kepada kuasa grafik dan RAM. Processor dengan kapasiti harddisk aku tak ambil pusing sangat sebab nak buat main game. Kalau dapat tahan lasak punya lagi laa aku berterima kasih) – RM2500++







3.Nokia Xpressmusic 5700 dengan memory card 2 gig, dan support 3G (nak buat second henset) –RM800+





Bila korang dah agak-agak time besday aku sampai nanti, bolehlah mula mencari barang-barang yang dinyatakan di atas serta membungkusnya dengan rapi agar dapat dijadikan hadiah untuk aku nanti. Oke?



~UN-TONG-LAHHH!~

0 KoMen:

Post a Comment

Any Comment? Anybody?