5.12.09

HMI : ALIZEE (LAGI?)

“Kalaulah aku menjadi pakcik itu.”

Aku lebih suka melihat Alizee berambut panjang dan mengikatnya ke belakang seperti dalam videoklip ketika beliau menyanyikan semula lagu La Isla Bonita yang pernah dipopularkan oleh Madonna.




Tapi semenjak beliau mengeluarkan single terbaru berjudul Mademoiselle Juliette, beliau telah menggayakan semula fesyen rambutnya ala-ala Victoria Beckham which I find very cute n sexy.

Videoklip pilihan minggu ini bertajuk Adelaide, sebuah lagu retro Perancis 80-an yang dinyanyikan berduet bersama Alain Chamfort (lagu asal oleh Arnold Turboust & Zabou). Tapi suara beliau memang sangat kiut dalam lagu neh. Aku rasa kalau lagu neh nak diconvert ke bahasa melayu, eloklah kalau diberi tajuk ‘Adik-Adik’. Haha!





Alain Chamfort yang aku gelarkan sebagai pakcik neh memang nampak kelakar bila menari. Ataupun itu teknik menari di disko Perancis zaman 80-an? Entah laa. Namun yang pasti aku rasa pakcik neh peminat James Bond sebab fesyennya mengingatkan aku pada pelakon Timothy Dalton dalam filem James Bond 80-an.


“Kalaulah aku menjadi pakcik itu…” Udah-udah le tu Jai!



~Another reason why I completely fall in love with french language~

4 KoMen:

Mak Su said...

gaya rambut saloma tak suka ker?

dilot said...

gaya rambut saloma..hehe...

terkejut lak org melayu nanti..=)

dekboy said...

nampak pusat tu yg tak menahan..hahaha

Akeji Hiroshi (formerly known as Mr. Ajai) said...

maksu : tak knal laa maksu. yang mcm sarang tebuan tu ke?

dilot : eleh, semua org ade rambut. takde fesyen yang pelik lam dunia neh. aku tgk shah rukh khan pakai songkok pun aku tak rase terkejut. :p

dekboy : laju benar mata hang menangkap bab-bab tuh.

Post a Comment

Any Comment? Anybody?