13.12.09

HMI : WAYNE BRADY

Ini adalah lagu cover dari kumpulan All-4-One bertajuk Beautiful yang dinyanyikan semula oleh Wayne Brady. Wayne Brady merupakan antara bintang utama siri Whose Line Is It Anyway yang mana kepakarannya adalah menyanyi lagu secara spontan atau mimik artis terkenal and he’d done a very good job on that show. Tak disangka rupanya beliau memang memiliki bakat semulajadi untuk membawa lagu ini seribu kali lebih baik dari penyanyi asal (ceh, pujian melampau-lampau).

Apa pun yang membuatkan aku percaya dengan si pengomen-pengomen kat youtube yang memuji beliau berguni-guni, adalah kerana aku sendiri suka dengan gaya alunan suara beliau for this particular song. Ia mengingatkan aku pada nyanyian mendiang Luther Vandross (hambek ko! Sejak bila aku pandai melayan Luther Vandross pulak neh?)





“But I’ve never seen anything as beautiful as you…”

Sekiranya kamu tidak kelihatan cantik pada seseorang, tidak bermakna kamu tidak cantik pada semua orang. Namun sekiranya hanya aku yang pernah memuji kecantikanmu, ketahuilah, betapa hanya aku yang benar-benar tahu untuk menghargai dirimu.

Cewah!

1 KoMen:

Mak Su said...
This comment has been removed by the author.

Post a Comment

Any Comment? Anybody?