11.12.09

KENAPA BAH KAU BERUBAH

Sabah merupakan antara salah satu negeri di Malaysia yang memiliki keunikan tersendiri. Tidak, aku tidak bercakap mengenai Adam atau Stacy; tapi Jo Anna Sue Henley Rampas sememangnya satu bukti bahawa Sabahan boleh menghasilkan calon jodoh yang baik untuk Encik Akeji.

Err, apahal nak citer pasal jodoh lak neh. Baiklah, kita kaji dari sudut politik pula. Sabah merupakan sebuah negeri yang telah membantu UMNO mengekalkan majoriti kerusi parlimen mereka setelah kehilangan banyak kerusi pada 8 Mac tahun lepas.

Err, macam tak kena topik jugak neh. Ok, kita perhati sudut geografinya. Di Sabah, terdapat gunung yang tertinggi di Malaysia, Gunung Kinabalu. Ia merupakan tarikan pelancong yang utama di samping menjadi destinasi tetap pencinta-pencinta ekosistem hutan hujan di kepulauan Borneo itu. Bagi seorang yang memiliki MyKad dan mengaku sebagai wargenegara Malaysia seperti aku; ketidak-mampuan untuk melawat negeri Sabah merupakan sesuatu yang agak menyedihkan.

Tetapi tetap ada juga di antara kita yang pernah pergi ke sana tak kira laa untuk urusan rasmi ataupun tak berapa rasmi. Bagi mereka yang pernah melancong ke Sabah, ingin aku jemput anda untuk mengisi boring soalselidik yang aku lampirkan dalam link di bawah ini agar dapat membantu mempromosikan pelancongan di Sabah pada masa akan datang. Penyertaan anda amatlah dihargai dan entri ini bukanlah iklan berbayar atau berskrip. Ia sekadar memenuhi tanggungjawab sosial selaku orang yang sayangkan negara sendiri. Kejujuran anda dalam menjawab soalan-soalan dalam soalselidik ini amatlah diperlukan (penyertaan hanya dibuka bagi mereka yang PERNAH melancong ke Sabah sahaja).



Kajiselidik Persepsi Negeri Sabah (dwibahasa)



~Kredit to Encik Tengkorak. Perkara yang boleh mendatangkan kebaikan, apa salahnya dikongsi-kongsikan~

3 KoMen:

nz said...

err... i've never been to sabah or sarawak :-(

teringin nak g....

ko ni keja ejen pelancongan part time ke??

Tengkorak Hidup said...

Terimaksih Bebanyak Bre..

Akeji Hiroshi (formerly known as Mr. Ajai) said...

inas : tak. aku keje part-time as spy mesia. hoho jangan tak caya.

korak : kasih diterima. erk, tetiba geli lak ketiak rasenye.

Post a Comment

Any Comment? Anybody?