30.1.10

HMI : BERPIJAK DI BUMI NYATA

Cewah, tajuk macam lagu band tangkap leleh tahun 90-an seperti Scoin, Arrow dan sebagainya. Tidak. Lagu yang aku nak kongsikan kali neh lagu mat salleh. Tajuk di atas adalah terjemahan dari tajuk lagu Peter Gabriel – Down To Earth.

Macam pernah dengar? Oh, lagu neh ditampilkan dalam credit ending filem Wall E. Bagi sesiapa yang dah tengok Wall E mungkin familiar dengan lagu ini kerana ia menceritakan secara tepat mengenai scene di mana manusia kembali ke muka bumi untuk mendiami semula seperti nenek moyang mereka terdahulu.

Bila first time aku dengar lagu neh, aku terus teringat lagu Travis – Flower In The Window yang telah dihantar oleh seseorang dalam inbox emel aku. Ryn kot yang hantar kalo tak silap. Entah, dah berbulan/bertahun yang lepas.

Walaupun kedua-dua lagu takde kaitan – satu mengenai self-esteem motivation dan satu lagi mengenai mother nature, tapi bagi aku genre lagu-lagu seperti ini berjaya membuatkan aku tenang setiap kali mendengarnya dan siap boleh menyanyi bersama. Ahahaha, malas dah aku nak record sesi karaoke aku, cukup-cukup laa aku menyeksa batin korang selama neh.



Minggu depan laa aku bagi korang layan lagu Travis tu pulak. Ngeh ngeh!

2 KoMen:

Anonymous said...

hahaha.
kipas susah mati muzik-muzik ceria.
kehkeh.asal aku masuk mesti cerita pasal lagu.huiyohhh.

:P

Akeji Hiroshi (formerly known as Mr. Ajai) said...

hue hue hue. nasib laa sape soh ko masuk setiap malam mggu. ahak!

Post a Comment

Any Comment? Anybody?