10.1.10

HMI VS AJL : EPISOD KHAS

Nampak tak mata mamat neh merah semacam?




Jika tahun lepas Encik Mohd Ashraff begitu kecewa sambil menangis keseorangan di hadapan kaca TV apabila melihat Faizal Tahir kalah dalam Anugerah Juara Lagu, mungkin tahun ini beliau sedikit lega kerana Meet Uncle Hussein telah menarik diri dari mempertaruhkan lagu ‘Putihnya Lukisan’ mereka yang sebenarnya cukup hebat itu.





Aku bukan peminat Bunkface, apatah lagi Hujan walaupun ambik tau lagu-lagu mereka serta boleh tumpang menyanyi sama.




Untuk aku menyokong pula Shah Inderawan, adalah kurang relevan kerana satu ketika dulu aku adalah Ahli Gerakan Membenci Tomok.




Stacy, Akim, Hafiz, Aizat? Arghh. Pergi mampus lah korang graduan-graduan sijil tak laku dari Akademi Fantasia walaupun lagu-lagu mereka best jugak sebenarnya.




Alyah? Sape dia neh?





Estranged, Black? Powerful voice but not powerful song for this year.




Misha Omar merupakan contender yang harus digeruni. Tak pasti untuk aku cakap samada beliau mampu memberikan saingan sengit atau tak. Fenomena lagu balada sememangnya kian tenggelam kini apabila kemunculan band-band serta artis solo indie tetapi kalau kena dengan orang dan cara pembawakannya, tak mustahil lagu ‘Cinta Adam & Hawa’ neh mampu produce something.




Yuna, adalah second feveret aku. Suara yang unik, genre yang aku tak pernah sangka aku akan kata “Wow, not bad jugak lagu camneh.” Walaupun beliau aku kategorikan sebagai artis One-Hit-Wonder buat masa ini; sebab bila aku tanya “Ko dah dengar lagu Yuna – Cinta Sempurna?” rata-rata akan menjawab “Apakah neraka itu (pinjam ayat Kak Kema)? Itu lagu Sixth Sense laa mangkuk!”, tapi berdasarkan trend pemilihan juri pada musim-musim yang lepas, Yuna ada peluang besar nak menang kerana dia berjaya menampilkan sesuatu yang segar.




Ehem, nampaknya kali ini aku terpaksa mengaku penyanyi yang aku harapkan untuk menang adalah Faizal Tahir. Suara rock & roll-nya, lagunya yang digarap begitu baik, perlu selari dengan persembahan vocal beliau di malam ini (tanpa perlu menanggalkan baju) walaupun beliau dikhabarkan masih sakit dan terpaksa telan painkiller untuk persembahan beliau tersebut.

Oleh itu, tak mustahil Bunkface akan menggondol persembahan terbaik sebab mereka neh memang raja gimik (haha, ayat sarcastic) tapi aku percaya Faizal Tahir jugak yang akan pulang selaku juara walaupun aku tak pasti sejauh mana kualiti yang akan beliau bawa nanti. Kalau apa yang aku cakap neh tak betul, sila kerat jari anda.

Itupun nasib baik laa sebab Lan dah keluar MUH. Kalau tak, menangis lagi laa Encik Ashraff kita jawabnya. Lalalala…



~Maaf, saya bukan gay!~

3 KoMen:

nur'ain said...

blackout!

LadyTiz said...

Yuna!

Akeji Hiroshi (formerly known as Mr. Ajai) said...

ain : umah blackout ke bukit jalil blackout? tak dpt tgk mas mona sampai abes.

tyra : kalah!

Post a Comment

Any Comment? Anybody?