1.8.11

BLOG GOAL BERSIRI

Entri terakhir saya bertajuk A.B.A.H : Dari Azraii Bin Abdul Hamid Untuk Abahnya.

Terlalu melankoli saat itu sehingga saya hanya berjaya menyiapkan lebih kurang 20% sebelum ia di-scrap-kan. Pada masa itu, saya memikirkan apa sahaja boleh berlaku pada bila-bila masa di waktu itu maka usahlah saya cuba menguji sejauh mana kemampuan saya untuk menghasilkan entri epik sebegitu. (Cewah, epik? Poyo!)

Kini dah hampir seratus hari berlalu. Nampak saya seakan lebih selesa menggunakan micro-blogging walaupun saya tak ada twitter. (Heyyy, update status kat FB lima minit sekali pun boleh dianggap micro-blog hape!)

Pelbagai peristiwa, dari pengalaman memotong rambut kesayangan, Bersih 2.0, bolasepak dan berbagai lagi yang bermain di persekitaran saya menyediakan input yang mencukupi untuk saya sekurang-kurangnya menghasilkan entri bersaiz 50 muka.

Memang, semenjak setahun kebelakangan pun memang volume entri saya kelihatan hidup segan, mati tak mau jugak kan? Ahh… itu bukan persoalannya. Persoalannya saya sepatutnya sudah berada di landasan terbaik untuk memulakan kembali projek bebelan saya seperti dahulu kala.

Mengambil kira kedatangan musim Ramadhan yang baru kali ini yang acapkali memaksa saya banyak merenung dan menjustifikasikan aspek kendiri di pagi hari mungkin boleh menjadi pemangkin kepada pengisian berguna dalam blog saya bagi pasca era seterusnya. Atau mungkin jugak saya neh sebenarnya seorang yang memang suka melawan arus dengan memperbanyakkan umpatan di blog sewaktu bulan puasa. :P Ada relevannyakah kenapa saya pilih masa sekarang untuk restart/reboot balik? Apakah saya telah mengumpul material-material padat untuk saya jadikan keypoint yang boleh dibuat isu perbincangan? Tidak. Saya sememangnya sejenis makhluk yang suka buat sesuatu perkara berdasarkan impuls.

Ini adalah intro. Intro versi yang entah ke berapa. Jadi malaslah saya nak memilih tema tajuk yang boleh saya paksikan di sini. Cukuplah sekadar dapat dijadikan pengkhabaran bagi sesiapa yang terbaca dan ada terminat pula untuk terus membaca.

Rasa macam tak sabar pula mahu membuka pekung di dada saya yang seksi ini.

Post a Comment

Any Comment? Anybody?