28.12.11

“DIAM LAA JAI!”

Masih ada lagi kenalan-kenalan aku di internet yang bertanya “Eh Jai, ko kalo kat luar mesti kuat membebel kan? Asyik nak bercerita je manjang. Haha.”

Sebenarnya, ya dan tidak. Ya, aku suka membebel biarpun tanpa isi. Tidak, aku tak banyak bunyik kalo kat luar sebab tade sape yang nak dengar.

Kalo nampak aku macam tengah banyak bunyik pun, itu disebabkan ada insan-insan malang yang terpengaruh nak dengar bebelan dari aku. Biasanya ia berlaku sekali seumur hidup bagi setiap orang. Sebab setelah mereka bagi can kat aku untuk membebel for the first time, dorang akan berkata “ish, nyesal lak aku ajak mamat neh borak.” Kah kah. Okeh, agak terlalu extreme statement itu mungkin.

Biasanya aku akan cuba juga untuk bercerita, tapi bila masing-masing dah buat hal memasing, aku akan berkata sendirian “Ehh? Ohh, okay…” lalu sambung bermain henset.

Dalam internet, yes, aku memang tiada batasan untuk menaip apa-apa yang aku suka. Dan mereka-mereka boleh pilih untuk tidak membaca. Dan aku tidak akan tahu. Dan aku berasa gembira kerana menganggap apa saja yang aku fikirkan, sudah aku luahkan.

Seumpama terapi minda, gamaknya.

:)

"A penny for my thoughts, oh no, I'll sell 'em for a dollar
They're worth so much more after I'm a goner
And maybe then you'll hear the words I been singin'
Funny when you're dead how people start listenin'..."

1 KoMen:

Mak Su said...

bukan semua orang ada talent ramah... alhamdulillah.

bagi orang yg berat mulut, seksa gaks. asik kena kutuk jer

Post a Comment

Any Comment? Anybody?