16.1.10

HMI : MAWAR MAWAR

Adakah mood juara lagu sudah habis? Yup.

Tapi selasa lepas (masa tu mood belum habis) aku ada mendownload semula persembahan Aizat untuk lagu Pergi-nya. Kalau siapa yang menonton, pasti anda perasan ada seorang minaci kiut yang membuka intro persembahan dengan nyanyian lenggok irama Pergi ala Hindustan.

Sejurus membuatku terkenang akan sebuah lagu dari filem Tamil kegemaranku satu waktu dulu. Aku tak ingat tajuknya tapi kalau tak silap Kadhalar Dhinam. Cerita neh best sebab menceritakan kisah pemuda kampung miskin yang merantau ke bandar kerana berpeluang menyambungkan pelajaran setelah mendapat biasiswa tetapi tertangkap cintan dengan seorang awek yang beliau kenal dalam dunia chatting lalu merudumkan prestasi pelajarannya dan beliau tersedar akan kesilapan kemudian cuba memenangi kembali hati-hati yang pernah dikecewakan itu. Hambik ko. Sipnosis senafas je neh.

Lagu yang menjadi kesukaan aku bertajuk Roja Roja atau dalam bahasa melayunya Mawar Mawar (Rose Rose). Suka hati aku je main hentam. Ye laa, aku asyik nampak bunga mawar merah je dalam klip neh.



Sori, kualiti audio/video kurang memuaskan. Silalah jangan tanya kenapa. Paham-paham sendiri.

~Roja Roja (4 kali), Kanda Pinnae, Unnidaththil., Ennaivittu, Veeduvandhaen~

7 KoMen:

touyakaruma said...

Masa AJL , layan Bunkface jer.

Hurul Ummi said...

perh.bai lu layan tamil ke?
huakakakaka caya lah :P hati seni betol.tabikkkkk

xoxoxox

AkuBukanSOFIAJANE said...

suka lagu aizat-pergi sbb intronye.yes, sm ngn pndpt kamu.sbb minachi tu.

teringt satu cite tamil, heroin pkse hero kawen ngn die jz sbb hero tak sengaje ternmpk perot dia.haha.

Mak Su said...

cerita roja tu versi hindi ada, versi tamil pun ada. maksu tonton kedua2 versi, mmg best. pandai direktor tu amik kesempatan ketika internet dan emel dan chat baru fofler di rantau asia ini.

(errr, relevan tak komen ni?)

Akeji Hiroshi (formerly known as Mr. Ajai) said...

melz : aku lak tunggu pejal tahir je. tapi die paling last. jadi terpaksalah tgk semua. heh!

ummi : gua layan semua! ahhahahaha...

afnie : ko tgk cite aper tuh? nak tajuk! wakakaka... macih sbb sudi singgah. neh mesti sbb ko tertgk video persatuan penduduk fasa empat bangi kan? wakakakaka...

maksu : relevan maksu, relevan. sbb saye pun dok tgk jugak kedua2 versi dan sememangnya saye tertarik sbb ada unsur chatting di situ (walaupun tak berapa boleh blah).

tapi versi industan nyer tak best sbb kalo tak silap dalam versi tamil tu heroin dia telan racun sebab kes kena paksa kawen ngan org lain tapi dalam citer industan tu lak tetiba heroin tak mati. dorang tanak tgk panggung kene bakar kot. ehehehehe...

AkuBukanSOFIAJANE said...

video pesatuan penduduk fasa 4 bangi? haha.adeke?

Akeji Hiroshi (formerly known as Mr. Ajai) said...

video yang telah mempopularkan mamat patah kaki tu. ahhahaha...

Post a Comment

Any Comment? Anybody?