18.5.08

Pengumuman!!!

Bila Sang Pujangga bermadah kata :


Sukacita saya ingin memaklumkan saya telah menukar nickname saya dengan sesuka hati saya tanpa mendapatkan persetujuan majoriti dari mana-mana geng.

Jika sebelum ini anda menggelar saya dengan panggilan seperti:


Ajai,

Ajai Lee adik Bruce Lee,

mahupun Ajai Lee Kuan Yew.


Kini nama gelaran untuk saya adalah seperti berikut:


Akeji Hiroshi (please pronounces it as A-Key-Jee, oke!)


Tengs to ms. Wanark dengan ucapan berikut:

"Dikau lah sumber inspirasiku..." wakakaka, takleh tahan...

and also to ms. Rynark yang tak sengaja mengambil bahagian dalam proses penghasilan nama ini setelah menjelaskan maksud sebenar 'jaik' dalam bahasa Sarawak. (please don't ask!)


Harap maklum.


Regards,

Akeji Hiroshi
Daerah Shokubutsu
Jepun Darul Matahari Terbit

12 KoMen:

WaNa (BoRN To MaKe u HaPPy) said...

Oi Oi !
eNCiK aJaiKkKkK !
NaK NaMe jePuN KoNoN !
GuNe NaMe aJaiKkK SuDaH...
KaN LeBeYH DiReCT To De PoiNT Tu :))

Akeji Hiroshi (formerly known as Mr. Ajai) said...

wanark : kelihatan seolah2 aku takleh trime kenyataan, bukan? wahhahhahaha...

pe de hal?

Rynn Cowbra said...

x sedar diri oke :))

ajaik a/k subramaniam =))

kepada mereka yang ingin mengetahui.

di dalam kamus bahasa sarawak, perkataan 'jaik' membawa maksud keji.

sekian.

Akeji Hiroshi (formerly known as Mr. Ajai) said...

camne nak dilit komen rynark neh?

hehe, men2 jek...

ciss sayam...

mAkCiK De' KiPaS said...

akeji - ajai keji :| apekah motif?

Anul said...

haha...onegaisimassu...

orewa Hasuni des

Tyra said...

ape dah jadi dengan Teruterubozu???

maksud akeji tu ajai keji ke? aku x paham konsep yg ko cube ketengahkan nih... ekeke...

weih.. ape2 pun.. ko jgn lupe daratan dah le.. kalau x, aku ketuk pale ko.. >:)

silalah kate aku angker..:D

Akeji Hiroshi (formerly known as Mr. Ajai) said...

azark : motif masih disiasat...

anul : adesss, aku name je jepon... cakap jepun haram tatau melainkan arigato, sayonara ngan moshi2 je... ops, lagi satu teruterubozu...

eniwei tengs 4 singgah bro... akan ku kaji selidik blog mu selepas ini...

tyrark : aku panggil wana = wanak...

die panggil aku ajaik...

aku rase geli oke dgn name tu

pastu ryn cakap jaik tu maksudnye keji...

so drpd wanak dok panggil aku ajaik, adelah lebih baik panggil aku akeji, sedap sikit bunyinye... kuheh kuheh kuheh...

paham dah?

so'od said...

wow! aku terharu sekali..
pertama sbb ko dah pandai buat entri pendek2.. *sob sob*
kedua sbb ko dah kembali aktif merepek meraban.. w'pun musim ketegaran aku berblog sudah berakhir..
aku tetap sokong ko w'pun ko keji..

sekian.

Rynn Cowbra said...

aku sgt suka kata2 terakher arm =))

aku pon sukum ko walaupun ko keji :))

mmg mensentapkan pasaan oke :))

mAkCiK De' KiPaS said...

betul...betul...ko keji :|

Akeji Hiroshi (formerly known as Mr. Ajai) said...

pish'ark : heh... ini hanya iklan, oke! entri2 akan datang sebenarnya akan lebih panjang dari kepanjangan yang biasa sebelum neh...

so bersiap sedia laa utk mentanges lagi...

ampeh ayat ko pish...

rynark : tgk pish! kan die dah ikot! wakakaka...

azark : nyampuk je makcik neh...

Post a Comment

Any Comment? Anybody?