11.11.09

18 = 11 + 7

Siapa kata aku dah sembuh dari penyakit writer’s block? Baru nak kebah je neh sebenarnya. Oleh itu, seronoklah aku untuk menceritakan semula cerita-cerita basi yang belum pernah korang dengari dari blog aku ini.

Kisah ini berlaku beberapa bulan lepas (sebelum raya lagi) di mana kakak aku dari Seremban datang mengadap ibunda pemaisuri atas tujuan apa entah.

Tapi dia berhajat besar untuk mencuci dinding bilik air yang mana jika si ibunda pemaisuri mengharapkan keringanan tulang aku, sempat laa berlumut bercendawan pula bilik air itu nanti.

“Atan! Berus sabut ko letak kat mana?!” kakak aku bertanya dengan nada lembut dari dalam bilik air ketika aku sedang mencuri ruang dan peluang untuk keluar rumah dengan hajat menonton bola di kedai mamak.

“Cari je laa kat bawah besen tu ke apa ke!” jawabku dengan penuh hormat sekali.

“Takde pon! Ko nak keluar tu, ko pegi beli jap kat mana-mana!” cis, mana dia tau aku tengah sarung kasut neh?

“Ye laa kak. Kang atan singgah 7-11 beli,” sambil mengekek kecil. Kejadahnya di tengah malam pukul 10 neh nak suruh aku mencarik berus sabut pulak? Hilang akal ke apa kakak aku neh.

Setelah berhempas pulas memerah keringat menonton bola (penat sangat ke), dalam perjalanan pulang baru aku perasan yang rokok aku dah habis. Memandangkan jam sudah 2 pagi, tiada pilihan lain melainkan terpaksa singgah di 7-11 berdekatan.

“Pall Mall merah 20,” pintaku dengan gaya berlagak tak takut mati. Cis!

“Ini je?” soal jejaka cashier itu pula. Memandangkan di pagi dinihari ini hanya petugas lelaki yang dibenarkan berpeleran di belakang kaunter, aku tahu bahawa aku tak perlu berlagak macho dan boleh membuat lawak bangang yang memalukan diri sendiri.

“Kalau ada berus sabut, bungkus sekali.”

Yep! Di jam 2 pagi, di 7-11 Bandar Baru Bangi, petugas itu berlalu pergi, mengambil berus sabut yang diminta tadi.

Damn! Rupanya apa yang aku anggap lawak, tidaklah lawak pada kaca mata orang lain sebenarnya…



~Ingat neh entri lawak ke?~

5 KoMen:

dekboy said...

ialah...nak gelak bila baca ayat kau ni...tapi keseluruhan cite ni tak lawak la..cuma cam rasa pelik bli berus kul 2.00 pg kat 7 eleven..wakakaka!!!

nak gelak la jugak..hahaha

Mak Su said...

dah pukul 2pagi, nak sabut amende... kuchiwa

Mohammad Al-Aiman said...

berserabut ak dgn entri ko ni

pastu nk pegi jauh2
7e bangi
kajang tu xder 7e ke?

haih

alia said...

en akeji.. ada aku kesah ke??? tk pyah lah nk tarbiyah aku.. aku tau semua tu dosa.... ada aku kesah..
nie antara aku dgn sha.. klo hang rasa hang tu baik sangt.. hang p lah jdi ustaz... cakap lebih.. tp.. belum tentu awk akan bt seperti awk ckp kn tu?????!!!!! stu lgi.. klo hang rasa diri hang tu bagus sngt.. tk payah lah nk letak nama tu nama JEPUN.. klo diri tu dah ISLAM.. sedar lah sikett.. letak lah nama yg parent awk bg... respect la siket!!!!! lain klii.. " TALK LESS DO MORE" jan lak.... " DO LESS TALK MORE" jgn jdi "PARIA" or "KELING"... faham!!!!! aku tk kesah dgn ko.. then.. for ur information.. nama aku bukan ALIA.. ada ku kesah.. hang nk kutuk2 nama ALIA.. kutuk lah.. bkn nama aku pn.. yg pasti.. nama aku lgi bagus dri nama ALIA.. at least.. nama aku tu.. ada dlm islam.. nama hang tu lak..dalam JEPUN.. tu pn.. belagak lebih.. PERASAN.. NK P JEPUNNNNN.. TOLONG LAH WEIII!!! INGT DRI TU SIKETTT... DH KT MALAYSIA.. BT LAH CARA KT MALAYSIA.. AKU TK KACAU KOOO... SO, TAK YAH KACO AKUU.. AKU TK BERURUSAN DGN KOO.. SOOO.. TK PYAH NK MENYIBUKK.. FIRST TIME AKU JUMPE LAKI YG SUKE JAGA TEPI KAING ORG...... HAHA..


aku thu.. niat baik hang tu.. tp... aku bt nie pn.. ada bukti yg kukuhh.. ok??? cube klo bnda tu jdi kat ko?? pe ko buat??? nk tgk je?? aku thu ape yg aku bt.. so.. tk yah lah nk judge akuu... ok?? ko tu bukannye family akuu..

SO.. THNKS SO MUCH ATAS KEBAIKKAN HANG NK TOLONG NASIHAT KN AKU.. TP BETTER HANG NASEHAT KT NURUL SHAFINAH.. DIE LGI BERHAK DPT NASIHAT DRI AWKK.. Okk??????



SO... AKEJII.... NAMA BETUI HANG PN AKU TK KESAH LANGSUNG.. suka hti awk.. soo.. better awk jga dri awk.. jaga KAIN awk.. jgn nk sebok2dlm hidup sya.. sooo.. get lossssss..

ok??? ASSALAMMUALAIKUM.......

Akeji Hiroshi (formerly known as Mr. Ajai) said...

dekboy : keh keh keh...

maksu : betul gak tu... nampak sgt mmg takde niat langsung nak menolong akak kak? huhu...

aiman : 7-11 kat kajang byk bapok. aku seram... lalalala...

gajah : keh keh keh... melantun gila babi. entah bile mase ntah aku nak menasehat si die neh... knal pon tidak. ceh!

p/s : bila kat padang masyar nanti, Allah akan tanya amalan kite ke atau kewarganegaraan kite ekk? konpius la. lalalala...

Post a Comment

Any Comment? Anybody?