6.11.09

PAST TENSE 3 : GAJAH 29 OKTOBER

Alia dalam bahasa Sri Lanka adalah bermaksud gajah. Keh keh.

Bercerita mengenai encik Khairil Amri dalam entri yang lepas, aku nak cerita pulak mengenai adik perempuan beliau yang sangat hot. Alia namanya (aku eja sebagai Alya)





Aku tau adik beliau tak rajin menelaah blogspot termasuk laa abangnya jugak biarpun yang sekor memang gila main Friendster manakala sekor lagi tengah gilakan Facebook. Jadi aku berani laa nak bukak cerita-ceriti di sini tanpa segan silu.

Aku mula-mula kenal dia neh masa dia darjah 3 dan aku tingkatan 4 (pergh, giler ahh). Masa neh dia budak hingusan je lagi dan kuat memerintah. Anak manja laa katakan sebab masa tu dia anak kedua dan adik dia masih taraf-taraf baby lagi masa tu. Sekarang dia adalah akak kepada 2 orang adik comel masing-masing laki dan pompuan.

Aku langsung takde sejarah pun dengan dia sampai laa aku terserempak dengan Friendster dia beberapa tahun lepas dan mula membuat komen-komen menggoda untuk dengan niat untuk menyakat si abangnya.

Gurau, gurau gak. Tapi semenjak aku mengenali cik Ryn kita, aku memang telah menjadi semakin galak untuk mengumpul koleksi adik angkat pompuan (tanak laa laki, geli) dan secara entah macam mana aku terasa syok sendiri pulak nak mengangkat si Alya neh menjadi adik aku.

Tapi dia taknak laa pulak. Sebab dia sendiri pun dah ada dua orang abang. Cam pelik je laa nak tambah abang sorang lagi. Apatah lagi aku neh haa yang sememangnya langsung takde bakat jadi abang; sebab aku pun bertaraf anak bongsu je. Jadi “abbanngggg…” boleh laa.

Dengan perasaan yang semakin galak mahu menyakat encik Khairil Amri atas sebab-sebab yang perlu dirahsiakan; dengan selamba aku yang selama neh memang dikenali sebagai lelaki tak romantik dan suka mungkir janji, tetiba rajin pulak bagi hadiah besday kat dia. Tahun lepas aku bagi t-shirt free yang aku dapat dari encik Bio-Nik. Tahun sebelumnya tu aku bagi dia beg murah dari Al-Ikhsan. Oh ye, kalau korang belum tau, aku neh memang kedekut taik idung masin orangnya.

Dalam penghujung tahun lepas kalau tak silap, beliau pernah menasihati aku something. Aku dah tak ingat apa yang dia tulis sbb mesej yang aku save dalam draft henset aku dah hilang sewaktu kena format masa henset aku jatuh kat hiway dulu. Nasihatnya tak lah makan dalam sangat tapi terkesima jugak aku sebab budak yang selama neh aku anggap kecik (tak relevan langsung dengan gajah) rupa-rupanya sekarang dah besar panjang dan boleh berfikir sendiri.

Oleh itu aku berniat mungkin aku dah tak patut membuat sakatan ala-ala budak tak cukup umur lagi. Apa yang berlaku antara aku dan encik Khairil Amri pun telah aku lupakan dan anggap tak pernah ada apa berlaku. Maka aku bawak haluan diri sendiri ini yang secara jujurnya aku rasakan, cuma layak hidup untuk menjaga diri aku tanpa perlu menyibuk hal orang lain sebab diri aku sendiri masih banyak cacat celanya.

Al kisah 29 Oktober yang lepas merupakan besday si Alya neh. Aku memang ada pasang niat nak send wishes tapi hari itu aku tak cukup tidur kerana tengok bola Arsenal lawan Liverpool dan paginya pulak aku kena sambung overtime. Kebetulan hari hujan pulak tu, jadi memang aku terlupa terus dan terlena di tempat kerja bermimpi sebasah-basahnya laksana air hujan yang menderu menimpa bumi di kala itu. Cewah! (Macam haram!)

Tanpa disangka-sangka beliau menghantar SMS untuk claim wishes yang aku terlupa nak bagi.

Tak ada apa yang pelik dengan cerita neh kan? Cuma bagi aku, you never how your life and action will affecting others. Once you realized it, you know you’re still someone even you consider your life as meaningless as mine. Kalau aku ditakdirkan mati satu hari nanti sebelum korang, aku minta maaf kalau aku tidak dapat lagi menjadi peneman duka dan tawa. Sesungguhnya, apa yang aku impikan cuma agar korang masing-masing mendapat kebahagiaan dalam hidup masing-masing dengan keputusan yang telah korang ambil. Bak kata iklan L'Oréal; YOU’RE WORTH IT!


P/S : Kepada mereka-mereka yang berkenaan (Ijal, Aiman, Apeet dan lain-lain lagi yang seangkatan) sila jangan repot apa-apa kat abang(-abang) beliau oke! Nak kecoh-kecoh pun buat apa. Bukan dapat duit pun. Dapat dosa mengumpat ada laa. Pandai-pandai laa tolong member korang neh kaver line. Kalo tak kang gua sula sekor-sekor jap lagi.


Tengah pikir barang murah apa pulak yang aku nak bagi kat dia tahun neh.



~”Tak takut 16 sebatan ke Jai?”~

8 KoMen:

Nazra~ said...

oh nak kasi hadiah ye...kasi la bracelet. klau mutiara sabah, lg cun :p

Tyra said...

dah nak dekat akhir tahun ni mesti dapat banyak kalendar free. Kasi je dia. :P

kak wos said...

mekasih ajai sbb bitawu akak yg nama
alia = gajah
*sib baik anak akak yg ke 2 tu boy gak, kalo girl mmng 'gajah' la namanyer!*

M!$$_R@!N said...

akeji.. namo kew rain jadik adek mu jua..
wakakkaka..

Akeji Hiroshi (formerly known as Mr. Ajai) said...

nazra : menarik tuh. selaku lelaki macho mcm aku yg hanya pikirkan kereta dan gadis lam kepala otak aku, sesungguhnya mmg aku tak terpikir nak bg adiah sweet2 cenggitu.

tyra : idea ko jugak yg paling bernas! muahahaha...

kak wos : err, nasib baik... tapi sbenarnye nama gajah a.k.a alia neh sedap gak sbenarnye.

nama dia rain : boleh, boleh. sila ambil borang dan isi cepat!

Rizal said...

ha...
ade hati eh...
aku x repot kat abang dier,aku repot kat bapak dier...
silap2 berkenan bapaknye kat ko...
hahhahahaha

Mohammad Al-Aiman said...

haha
ak xkisah la ko nak mcm maner kn
tp ko mmg kedekut taik idung masin+masam
haha

=D

Akeji Hiroshi (formerly known as Mr. Ajai) said...

ijal : berkenan nak sepak terajang ke? ko jgn wat gile...

aiman : ada org kata aku kedekut, ada org kata aku pandai uruskan kewangan...

yg no. 2 tu kot...

Post a Comment

Any Comment? Anybody?