18.12.09

1431 BUKAN 2012

Semalam ramai yang wish tahun baru hijriah di blog dan juga seantero facebook. Aku kompius sebab kalendar kuda aku mengatakan hari ini bersamaan 1 Muharram 1431; tapi ada pulak yang kata semalam dah start. Anak bulan keluar awal ke? Aku memang dah jarang tengok berita maka tak hairan laa kalau aku tatau perkembangan falak negara.

Mungkin juga seperti kata seorang Cikgu Jawa, “Ntah leee.. org politik kita pun selalu gaduh. Tak pasan benda ni kot. Haha…”

Lantak le. Yang penting belum terlewat untuk aku ucapkan selamat menyambut Maal Hijrah bagi tahun 1431 ini. Semoga azam-azam tahun lepas telah tercapai hendaknya dan azam yang baru nanti diberkati oleh-Nya.



P/S: Cun tak logo ni? Aku cilok tanpa kebenaran dari sini. Kredit untuk mereka seadanya.



Dalam pada aku mengaku tak tengok berita pun, semalam sempat jugak aku tengok Malaysia lawan Vietnam. Kita menang, walaupun mutu permainan kita kelihatan tak konsisten. Namun apa yang penting skuad kali ini lebih mantap dari segi teamwork berbanding skuad-skuad terdahulu yang sering dicemuh pelbagai lapisan peminat bola tempatan. Syabas buat Rajagobal dan anak-anak buahnya.

Kalau masih ingat, skuad bawah 23 ketika era Sathianathan juga pernah membuat kejutan. Tapi selepas itu beliau tenggelam. Dollah Salleh (pemenang pingat emas Sukan Sea) juga pernah memiliki skuad paling mantap ketika menjadi jurulatih Selangor; tetapi dek masalah gaji, segalanya tinggal kenangan kini. Azraai Khor? Bukan lagi jurulatih Kedah pada masa ini.

Jadi, masalah yang perlu disetelkan oleh FAM dan konco-konco mereka yang terlibat, adalah untuk mengekalkan konsistensi dan semangat juang tinggi dalam skuad. Insya-Allah, lembaran baru tahun ini akan menjanjikan sinar baru buat sukan bolasepak negara kita.

Aku? Azam aku tahun lepas sudah ada yang tercapai. Ada juga yang telah aku postpone-kan semenjak tengah tahun yang lalu. Akan aku perincikan dalam entri hujung tahun masihi aku nanti. Tapi, jangan harap laa aku nak jawab soalan berbunyi seperti ini, “Apa azam tahun baru kamu Jai?” Lalalalala…



Salam untuk semua di hari cuti ini. Aku… tak bercuti seperti kamu. Huhu. Sila laa tumpang sedih.

4 KoMen:

^inas^ said...

ape azam ko?

ye, aku pon x nak bgtau azam aku gaks..

biarkan ia suatu misteri...............................................

Akeji Hiroshi (formerly known as Mr. Ajai) said...

cisss... bikin panas.

cik EPAL said...

salam maal hijrah :)

Akeji Hiroshi (formerly known as Mr. Ajai) said...

salam...

salam nak cium tangan bole?

(gatal!)

Post a Comment

Any Comment? Anybody?