17.12.09

KBSM

KBSM atau nama panjangnya – Kelab Budak Sepi Malaysia telah berusia lebih setahun kini. Walaupun baru setahun jagung, terdapat juga cerita-cerita menarik yang berlaku di dalam kelab.

Sebagai contohnya, nama rasmi kelab ini dibuat secara sambil lewa apabila aku mahu mengasimilasikan akronim KBSM itu dengan kelab ini kerana mahu mengorat seorang cikgu yang tak perlu didedahkan namanya. Sepatutnya kelab ini bernama Kelab SEPI – Kelab Sekumpulan Entiti Pencari Intimasi. Tapi bunyinya agak macam gampang maka idea itu digugurkan.

Selain itu, kelab ini juga mendapat perhatian dari jejaka-jejaka sepi seperti Faiz Zaidon, Amri Jamil dan Afiq Aziz sebagai satu ideologi menarik yang mereka mahu gunakan untuk mencari mangsa… err, jodoh.

Malahan, hieraki jawatan kini juga telah berubah setelah menyaksikan mantan presiden kelab, saudara Amarizal Abu Bakar melangsungkan majlis pertunangannya Sabtu lepas. Penggulingan kuasa beliau yang dibuat oleh aku dan saudara Ashraff yang berlandaskan dasar “Kalau dah tak sepi buat cara tak sepi” berlangsung dengan jaya menyaksikan kini aku telah naik pangkat selaku Timbalan Presiden.

Kini hierarki jawatan yang terbaru adalah seperti berikut:



1. Presiden – Mohd. Ashraff Bin Zaidon

2. Timbalan Presiden – Azraii Bin Abdul Hamid

3. Mursyidul Khas – Amarizal Bin Abu Bakar

4. Naib Presiden – Mohd. Faiz Bin Zaidon

5. Setiausaha Agung – Azraii Bin Abdul Hamid

6. Bendahari – Mohd. Faiz Bin Zaidon

7. Ketua Jawatankuasa Pusat – Mohd. Ashraff Bin Zaidon


8. Jawatankuasa Moderator Kelab –

a) Mohd. Ashraff Bin Zaidon
b) Azraii Bin Abdul Hamid
c) Mohd. Faiz Bin Zaidon
d) Mohd. Afiq Bin Aziz
e) Mohd. Khairil Amri Bin Jamil


9. Jawatankuasa Pembangunan dan Perancangan Aktiviti

a) Mohd Ashraff Bin Zaidon
b) Mohd. Afiq Bin Aziz
c) Mohd. Khairil Amri Bin Jamil
d) Nawfal Bin Nadzri
e) -Belum diisi-


10. Jawatankuasa Pengurusan Ahli

a) Azraii Bin Abdul Hamid
b) -Belum diisi-
c) -Belum diisi-
d) -Belum diisi-
e) -Belum diisi-


11. Jawatankuasa Khas Sayap Srikandi

a) Aemiey Mohd Nor
b) -Belum diisi-
c) -Belum diisi-
d) -Belum diisi-
e) -Belum diisi-



Syarat, Objektif, Visi dan Misi semuanya masih sama. Oleh itu aku cuma akan mem-paste-kan ayat lama yang telah di-edit untuk menyesuaikan dengan status kelab yang diberi nafas baru ini.


Syarat Wajib:

- warganegara Nusantara (Malaysia, Indonesia, Singapura, Brunei, dan Selatan Thailand serta Filipina) tanpa mengira jantina
- kemahiran berbahasa Melayu diwajibkan (Kami tak reti speaking-meaking, harap maaf)
- berumur 17 tahun ke atas pada tarikh permohonan
- tidak memiliki teman (samada sejantina atau tidak) yang diklasifikasikan sebagai hubungan romantika (maksudnya single laa) pada tarikh permohonan


Keahlian anda dianggap batal secara automatik apabila:

- Izrail datang memanggil (huhu…)
- menemui calon yang dianggap sesuai untuk dijadikan teman bercinta
- tidak jujur dalam mematuhi syarat-syarat wajib kelab


Objektif:

- Mengumpulkan seberapa ramai ahli yang turut berkongsi kesepian sama seperti kami tanpa meminta sebarang komitmen; sekadar berkongsi kedukaan agar dapat diganti dengan sebibit keceriaan (Chewah!)


Misi:

- Menjadi medan persinggahan untuk para golongan sepi menempatkan diri; sementara masih belum berpunya ataupun belum di’terima’ mana-mana pihak


Visi:

- menyediakan saluran untuk melepaskan bosan serta berkongsi idea bagaimana mahu menghilangkan sepi samada dengan cara melakukan sebarang aktiviti yang boleh membawa kepada kebaikan diri masing-masing.



Oh ye, kali ini tidak akan ada cabutan bertuah lagi kerana kami tidak menggalakkan judi. Berkenaan dengan lagu rasmi, tagline ke apa ke, itu akan ditentukan nanti sebulat suara. Adapun aku ini amat bermurah hati orangnya, sesiapa yang sudi menyertai (insya-Allah) akan diberikan jawatan rasmi biarpun anda rasa tak cukup masa nak buat kerja. Ye, jawatan dalam kelab ini lebih indah pada nama berbanding hasilnya. Jadi tak perlu risau dengan komitmen bagai-bagai.

Tetapi, harus diingat, bahawa kelab ini MUNGKIN mempunyai badinya tersendiri. Aku kata ‘mungkin’ sebab aku pun tatau apa badinya yang sebenar. Bekas presiden rilek je dapat jodoh (walaupun bukan disumbangkan kelab ini).

Aktiviti pertama, adalah penghasilan group di Facebook. Sesiapa yang sepi mengikut syarat yang telah diberi bolehlah menyertai, tanpa ada sebarang paksaan.

Sekian laporan minit mensyuarat dari aku, Setiausaha Agung merangkap Timbalan Presiden KBSM.

9 KoMen:

Nazra~ said...

hohoho nak join jgk. leh *wink

Mak Su said...

semoga berjaya, errr...., caiyuk caiyuk (tak tahu nak sakap hapa)

nur'ain said...

kehkehkeh klaka gile mamat ni. nnt bole la tubuhkan kelab ni kt skola. hmmm :D

Akeji Hiroshi (formerly known as Mr. Ajai) said...

naz : bukan dah invite ke naz?

maksu : saye paham maksu. maksu tak cukup syarat. lalalala...

ain : hoh, nak kembangkan kat sekolah pandan jaya lak? bagus2. ade gak legasi aku kat sane nnt. :p

ehh, ko sepi tak ain?

dekboy said...

org tak sepi takleh join ke?
hahaha sbb kita budak riang gembira...


sepi tu apa ek??ahakssss

Mak Su said...

tq, masuk bloglist? errr.... tak brp comfortable rasanya, nanti harus ku tukar gambar itewww..... sbb ku adalah shy-shy cat

Akeji Hiroshi (formerly known as Mr. Ajai) said...

dekboy : tatau laa nak cakap. rase nak join, join ajer...

walaupun blom cukup umur/syarat. :p

maksu : takpe, saye paham. 'lengan' dulu pun begitu juga.

ainishamsi said...

we used to have loser league masa 2nd year. tp end up half of them berpasangan sesama sendiri. macam cis. baik letak nama kelab mencari jodoh.

and then ade gak yg break up sesama sendiri.

tp ade yg well off sampai sekarang.

ade yg sampai sekarang tak tukar-tukar status.

ade gak yg asek putus chenta.

seriously, mmg loser.

Akeji Hiroshi (formerly known as Mr. Ajai) said...

ohh, dunia neh mmg ada mcm2 perkara...

err, kita hanya merancang... rite?

Post a Comment

Any Comment? Anybody?