15.12.09

WHAT IF?

Agaknya, kalaulah aku dah ada awek nanti kan.



Masa berchenta : “Akan ku redah Laut Merah, akan ku daki puncak Everest, akan ku harungi belukar Amazon, demi untuk mendapatkan cintamu yang satu; wahai kekasih pujaan hatiku.”

Masa bergadhoh : “Pegi mati laa dengan awak. Ingat saya heran sangat ke dengan awak punya tak puas hati itu ini. Nak banyak komplen pi naik airplane laa. Saya takde masa nak layan awak punya merajuk, ok?!”



Hoho! Cinta sejati itu cuma ilusi. Cinta sejati itu datang dari hati. Kenali siapa diri, kurangkan berfantasi; kerana ranjau dan duri itu sebahagian dari realiti. Renung-renungkan dan selamat beramal!

5 KoMen:

mamarempit said...

ala tu sume dialog dlm drama hindusetan je...hahaha

yg pasti....kenali diri sndiri dulu....

Ajai dok kajang mewah ke??? heeee...mesti kenal ngn leez tu kan

Mak Su said...

bercinta yang sedang-sedang saja, lite-lite jer... :)

^inas^ said...

jauhi cinta pandang pertama. insya ALLAH.

tu cinta nafsu.. cinta sbb muka cantik pd pandangan mata sendiri.

Berkata Imam Nawawi:

"Aku menyintaimu kerana agama yang ada padamu, jika kau hilangkan agama
dalam dirimu, hilanglah cintaku padamu"

..menyukai apa yang Allah suka, membenci apa yang Allah benci.
Insya Allah.. kita cuba sesama sekali pun ia memang sukar. Allah takkan sia-siakan hamba-hambaNya yg bersusah payah utk iman mereka.

GhOsToNe said...

kesimpulannyew...

x yah lew kapel!!

Akeji Hiroshi (formerly known as Mr. Ajai) said...

mama : tak laa mama... saya dok kajang prima.

maksu : afdal laa tu maksu.

inas : wahh. exactly my point. eh, 'exactly' ke?

hantu satu : nanti aku buat entri sepi lak. same je harunye...

ohh, welkam...

Post a Comment

Any Comment? Anybody?